۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام هاشمی گلپایگانی خبر داد؛

برگزاری همایش بین‌المللی شعر «پروانه‌های زخمی»

برگزاری همایش بین‌المللی شعر «پروانه‌های زخمی»

مدیرعامل خانه ای‌بی ایران از برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه‌های زخمی» با دبیری علیرضا قزوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی مؤسس و مدیرعامل خانه ای‌بی ایران از برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه های زخمی» با دبیری علیرضا قزوه خبر داد و گفت: بیماران مظلوم پروانه‌ای ایران و خانواده‌های آنها که غیر از رنج این بیماری سهمگین که از آغاز تولد همراهشان است و آن را تحمل می‌کنند، سال هاست به دلیل سیاست‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا مورد تحریم دارو و پانسمان قرار گرفته اند.

وی افزود: اگر چه دارو و حق سلامت، مطابق اصل ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر استثنا شده اما تنها در صفحات کاغذی باقی مانده چرا که دامنه‌ی تحریم‌ها چنان گسترده و وابسته به هم هستند که با شبکه ی بانکی و صنعت حمل و نقل تحریمی، هرگز امکان دسترسی به این دست کالاها و خدمات امکان پذیر نیست.

مدیرعامل خانه ای‌بی ایران در ادامه گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین سیاست‌های کلی خانه ای‌بی ایران در توسعه فرهنگ اجتماعی در مواجهه و برخورد با کودکان بیمار به ویژه مبتلایان به بیماری پروانه‌ای، این مرکز با همکاری مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما اقدام به برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه‌های زخمی» کرده است.

هاشمی گلپایگانی گفت: این همایش در قالب فراخوان از شاعران برای شرکت در جشنواره بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی و جغرافیایی دعوت خواهد کرد که آثار خود را برای داوری به دبیر خانه ارسال فرمایند. قالب اشعار مورد نظر این رویداد شامل: کلاسیک – نو و نیمایی – سرود، ترانه، تصنیف و کودک و نوجوان در دو بخش فارسی ویژه شاعران پارسی زبان ایران و سایر کشورها و نیز شعر بین الملل ویژه سایر کشورها در زبان‌های انگلیسی – عربی – ترکی – اردو و سایر زبان‌ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: این همایش در دو دسته ویژه بیماران پروانه‌ای و خانواده آنها و نیز سایر شاعران عزیز تقسیم بندی شده که به ۱۰ نفر نخست برگزیدگان هر دسته توسط هیئت داوران جوایزی تعلق می‌گیرد. همچنین آثار برگزیده در روز همایش قرائت و نیز در کتابی با همین عنوان به چاپ خواهد رسید ضمن اینکه در قالب آلبوم موسیقی با استفاده از خوانندگان و آهنگسازان مطرح به تولید خواهد رسید.

کد خبر 6250415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha